Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Markowice

CPV:
45.23.31.20 - 6, 45.23.31.40 - 2, 45.23.32.20 - 7

Tryb zamówienia:
nieograniczony o wartości szacunkowej powyżej 14.000 euro i poniżej 5.000.000 euro

Warunki:
1. Warunki uczestnictwa w przetargu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia

Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie, w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w okresie prowadzenia działalności, co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia wg CPV:

45.23.31.20 - 6 - Roboty w zakresie przebudowy dróg
45.23.31.40 - 2 - Roboty drogowe
45.23.32.20 - 7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

z podaniem ich wartości, dat wykonania oraz miejsc wykonania.

Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca:
- przedstawi wykaz osób funkcyjnych biorących udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ i oświadczy, że osoby te posiadają uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie zleconego zadania (Uprawnienia budowlane w specjalności drogowej oraz aktualne zaświadczenie, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa) potwierdzające wpis danej osoby na aktualną listę członków tej izby),

- oświadczy, że pozostałe osoby biorące udział w wykonaniu przedmiotu zamówienia mają prawo wykonywać powierzone im zadania (załącznik nr 9 do SIWZ)

4) znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na wykonanie zamówienia.

Posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 150.000 PLN.


Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy w rozdziale 11 pkt. 2 SIWZ.

2. Z udziału w procedurze udzielenia zamówienia publicznego wyklucza się:

Wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22. ust. 1 ( rozdział VIII pkt. 1 SIWZ) oraz którzy nie wykazują braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

3. Oferta zostaje odrzucona w przypadku:

- niezgodności z ustawą,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- zawiera błędy w obliczeniu ceny,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (…),
- wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3,
- jest nieważna na podstawie przepisów odrębnych.
Rozdział 11. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w niniejszym postępowaniu.

1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, opisanych w rozdziale 10 pkt. 1 SIWZ (art. 22 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ,
b) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do SIWZ),
c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 8 do SWIZ),
d) oświadczenia, że osoby pozostałe, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 9 do SWIZ),
e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia (art. 24 ust. 1 ustawy) należy przedłożyć następujące dokumenty
i oświadczenia:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 6 do SIWZ;
b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
c) aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3. Dodatkowo Wykonawca składa:
- formularz ofertowy ( wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ),
- pełnomocnictwo - jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii-dotyczy wyłącznie pełnomocnictwa) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego ofertę,
- kosztorys ofertowy wykonany na podstawie przedmiaru robót,
- oświadczenie dotyczące osób funkcyjnych.


Termin realizacji:
Przedmiot zamówienia należy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie do
30 września 2012 r.


Osoba odpowiedzialna:
Ewa Olczak - zakres merytoryczny, Anna Jaszczyńska - zakres formalno-prawny

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, sekretariat pok. nr 16 - na I piętro

Oferty można składać do:
2012-08-06 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2012-08-06 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Kleszczewie, ul. Poznańska 4, sekretariat pok. nr 7

Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
6500,00

Uwagi:
Termin związania ofertą
1. Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem wskazanym, jako termin składania ofert.
2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Zgoda Wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą musi być wyrażona na piśmie.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć określoną część prac podwykonawcom zobowiązany jest wskazać w ofercie zakres tych prac.

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania zamieszczono w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 158669-2012 w dniu 20.07.2012r. Zostało ono również wywieszone na tablicy informacyjnej UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl i www.kleszczewo.pl

UWAGA ! ! !

W WYNIKU ZAPYTANIA DO SIWZ W DNIU 1.08.2012 R. ZMIENIONO TRZY ZAŁĄCZNIKI DO SIWZ. ZMIENIONE ZAŁĄCZNIKI ZNAJDUJĄ SIĘ PONIŻEJ POD NAZWAMI:

- ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY - POPRAWNE,
- WYKAZ OSÓB FUNKCYJNYCH - POPRAWNY,
- FORMULARZ OFERTOWY - POPRAWNY.


Firmy uczestniczące
Pol-Dróg Piła Sp. z o.o. ul. Wawelska 106 64-920 Piła cena oferty brutto: 378.849,20 zł   Wygrany
Pol-Dróg Grupa Kapitałowa Kościan Sp. z o.o. Bonikowo ul. Dworcowa 29 64-000 Kościan cena oferty brutto: 384.901,33 zł  
Skanska S.A. ul. Gen. J. Zajączka 9 01-518 Warszawa cena oferty brutto: 442.403,73 zł  
Colas Polska Sp. z o.o. ul. Nowa 49 62-0701 Palędzie cena oferty brutto: 417.138,10 zł  
Firma Robót Drogowych Krzysztof Kukulski Kijewo 36b 63-000 Środa Wielkopolska cena oferty brutto: 419.524,03 zł