Zamawiający:
Gmina Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Przetarg nieograniczony na kredyt długoterminowy na zadania inwestycyjne

CPV:
66113000

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony powyżej progów unijnych

Warunki:
I. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia kredytu ze środków EBI.

II. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne
II .1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców którzy:
1) nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,
2) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji,
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,
4) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3,
5) nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą,
6) nie wnieśli wadium.
II.1.2. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
II.1.3. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawcę o wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

II.2. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jest niezgodna z ustawą,
2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia,
6) zawiera błędy w obliczeniu ceny,
7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3,
8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

III. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania dokumentów i oświadczeń.
Postępowanie prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej w języku polskim.
Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje składane przez Zamawiającego i Wykonawcę wymagają formy pisemnej. Zamawiający dopuszcza składanie korespondencji za pomocą faksu lub drogą elektroniczną (za wyjątkiem oferty). Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje składane przez Zamawiającego i Wykonawcę za pomocą poczty, faksu lub drogą elektroniczną uważać się będzie za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze do adresata przed upływem terminu składania ofert. W przypadku dokumentów przekazanych faksem lub drogą elektroniczną wymagane jest niezwłoczne potwierdzenie ich treści na piśmie przez przekazującego.
Oświadczenia, wnioski zawiadomienia oraz informacje należy przesyłać odpowiednio: na adres korespondencyjny Zamawiającego - Urząd Gminy Kleszczewo, ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo; faksem - numer faksu: (061) 8176184, e-mail: urzad@kleszczewo.pl.
Wykonawca może zwrócić się na piśmie lub drogą elektroniczną do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień oraz prześle treść wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którym doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia bez ujawniania źródła zapytania, chyba, że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Dodatkowo wszelkie pytania i odpowiedzi dotyczące treści specyfikacji umieszczone zostaną na stronie internetowej www.kleszczewo.pl.
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:
1. Oświadczenie, że oferent spełnia wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (wg załączonego wzoru - załącznik nr 1). Oświadczenie winno być podpisane przez osoby upoważnione do występowania w imieniu oferenta zgodnie z przepisami prawa. W przypadku działania przez pełnomocnika Wykonawcy do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.
2. Dokumenty:
" aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia a wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
" wzór umowy kredytowej
" formularz ofertowy (wg wzoru z rozdziału 4)
" dowód wniesienia wadium w formie pieniężnej lub inny dokument wadialny.

Wykonawca ma obowiązek złożyć dokumenty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Jeżeli Wykonawca składa dokumenty sporządzone w języku obcym, to wykonawca ma obowiązek złożyć te dokumenty wraz z tłumaczeniem na język polski; tłumaczenie musi być poświadczone przez wykonawcę.
Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów wyłącznie wtedy gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna.


Termin realizacji:
15 lat

Osoba odpowiedzialna:
Mirosława Nowak

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo
sekretariat - pokój nr 16


Oferty można składać do:
2009-12-09 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2009-12-09 godz: 10:30

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy Kleszczewo
ul. Poznańska 4
w sali konferencyjnej na parterze pok.nr 7


Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
10.000 zł

Uwagi:
1. Termin związania ofertą wynosi 60 dni (art. 85 ust. 1 pkt 3 ustawy)
2. W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może zwrócić się do wykonawców (tylko raz) o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia umieszczono w Dzienniku Ustaw Unii Europejskiej pod numerem 2009/S 211-303820 w dniu 29.10.2009. Zostało ono również wywieszone na tablicach informacyjnych UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl oraz www.kleszczewo.pl


Firmy uczestniczące
1. Bank Ochrony Środowiska S.A. Oddział w Poznaniu, ul. Dąbrowskiego 79a, 60-529 Poznań. Oferowana cena - 1 392 157,74 zł. Uzyskał 85,13 pkt.  
2. Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Regionalny Oddział Korporacyjny w Poznaniu Plac Wolności 3 60-914 Poznań. Oferowana cena - 1 202 660,94 zł. Uzyskał 98,54 pkt.  
3. Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Poznaniu, ul. Św. Marcin 58/64, 61-807 Poznań. Oferowana cena - 1 185 104,31 zł. Uzyskał 100 pkt.   Wygrany