Zamawiający:
Gmina Kleszczewo ul. Poznańska 4, 63-005 Kleszczewo

Tytuł przetargu:
Kredyt długoterminowy na zadanie inwestycyjne

CPV:
66113000-5

Tryb zamówienia:
przetarg nieograniczony poniżej progów unijnych

Warunki:
3.1. Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt złotowy długoterminowego zaciągnięty na okres do 8 lat na sfinansowanie poniesionych wydatków związanych ze zrealizowanym zadaniem "Remont drogi gminnej Nr 329024P na odcinku Krzyżowniki-Śródka z przebudową infrastruktury towarzyszącej oraz budową oświetlenia" w wysokości 690.000 zł.
2. Okres kredytowania - od dnia zawarcia umowy kredytowej przez okres do 8 lat, a środki finansowe z kredytu zostaną przekazane do dyspozycji Zamawiającego w ciągu trzech dni po podpisaniu umowy, na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Bank Zachodni WBK I Oddział Środa Wlkp, nr 82 1090 1418 0000 0000 4101 4788.
3. Spłata kapitału - po karencji w kwartalnych ratach od dnia 30.09.2011r. do 30.06.2018r. (28 rat, w tym 27 rat w kwocie 24.642 zł, ostatnia rata w kwocie 24.666 zł).
4. Spłata odsetek - miesięcznie, w miesięcznych okresach obrachunkowych, płatne do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od dnia uruchomienia kredytu.
5. Oprocentowanie kredytu -według zmiennej stopy procentowej, w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3M z ostatniego roboczego dnia miesiąca przed rozpoczęciem kolejnych okresów trzymiesięcznych oraz marży banku.
6. Zabezpieczenie - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową
7. Karencja w spłacie rat kredytu do dnia 29.09.2011 r.
8. Prowizja od wcześniejszej spłaty kredytu (całości lub części) - 0%.
9. Dla celów obliczenia wartości zamówienia ustala się, iż rok posiada 365 dni.
10.Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postępowaniu przyjmują stawkę WIBOR dla depozytów 3M obowiązującą na dzień 30.09.2010 r. powiększona o marżę Banku.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia kredytu ze środków EBI.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia;
wykonując zamówienie dysponować będą niezbędnym potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców wymienionych w art. 24 ust. 1 i 2 oraz art. 154 pkt. 5a Pzp.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w oparciu o analizę złożonych oświadczeń i dokumentów. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą: "spełnia albo nie spełnia",

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wykonawca musi załączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
1) Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ
2) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik Nr 2 do SIWZ.
3) Zgodnie z treścią art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy.

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca musi załączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
1) Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ).
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania a ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
3) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
4) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty żądane muszą być złożone przez każdego z Wykonawców.


Termin realizacji:
Termin wykonania zamówienia do 8 lat.

Osoba odpowiedzialna:
Mirosława Nowak

Miejsce składania ofert:
Sekretariat w siedzibie Zamawiającego

Oferty można składać do:
2010-11-25 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2010-11-25 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
w sali konferencyjnej pok. nr 7 w siedzibie Zamawiającego

Kryteria wyboru:
najniższa cena

Wadium:
nie jest wymagane

Uwagi:
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.


Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert w formie elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 365290-2010 w dniu 10.11.2010r. Zostało ono również wywieszone na tablicach informacyjnych UG Kleszczewo i zamieszczone na stronach www.bip.kleszczewo.pl oraz www.kleszczewo.pl


Firmy uczestniczące
Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Poznaniu, ul. Św. Marcin 58/64, 61-807 Poznań. Oferowana cena - 138.514,18 zł; uzyskał 100 pkt.   Wygrany